IT-attacken mot Tietoevry drabbar Anticimex AB:s kundbokning
Den kända IT-attacken mot Tietoevry har även lett till problem för Anticimex. Det påverkar Anticimex möjlighet att boka in nya kundbesök och inloggning på kundportaler. Det har inte framkommit några uppgifter om att kundinformation har läckt men Tietoevry undersöker fortfarande omfattningen av IT-attacken.
– Vi ser allvarligt på situationen och har vidtagit omedelbara åtgärder för att skydda våra kunder och medarbetare. Vi har ett nära samarbete med Tietoevry och kommer att hålla kunder, samarbetspartners och medarbetare uppdaterade så snart vi har ny information, säger Ulf Winberg, CFO Anticimex AB i Sverige.
Ännu finns inget svar på hur länge problemet kommer att bestå. Anticimex kommer att samla uppdaterad information på hemsidan och i kontakt med kundservice.
– Vi förstår att situationen kan göra många oroade och vill uppmana våra kunder att vara extra observanta på sådant som kan uppfattas som avvikande om man exempelvis blir kontaktad av någon som säger sig komma från Anticimex. Vi håller vår kundservice öppen på telefon för frågor men vi har något längre svarstid än vanligt, säger Ulf Winberg.
Anticimex har säkerställt att leverans av redan inbokade och prioriterade ärenden inte ska påverkas och försöker även hjälpa alla kunder som upplever problem med skadedjur per telefon. Allvarliga skadedjursproblem som kräver akuta insatser på plats från Anticimex prioriteras.
På Anticimex hemsida finns information, tips och råd om hur man kan bli av med vissa skadedjur på egen hand för att underlätta för kunder.
Anticimex kundservice nås på 075-245 10 00